top of page
Nowoczesny salon

Zarządzanie najmem - co to jest?

Podczas samodzielnego zajmowania się mieszkaniem na wynajem można doświadczyć wielu niespodzianek, frustracji i nieprzewidzianych problemów.

Począwszy od problemów z przygotowaniem mieszkania do najmu, odbierania dziesiątek telefonów, umawiania licznych spotkań, do których nie dochodzi albo które nie kończą się wynajęciem mieszkania, dojazdów do mieszkania po kilka razy w tygodniu, a kiedy już znajdziemy tego upragnionego najemcę...

Zaczynają się telefony: cieknący rurka pod zlewem, zalane mieszkania sąsiada, zachcianki najemców o dodatkowe wyposażenie lub prośby o zabranie jakiegoś mebla, opóźnienia w płatnościach lub brak tych płatności.

Jeżeli chcesz tego uniknąć, zadzwoń do nas i porozmawiajmy o Twoim mieszkaniu na wynajem, aby ustalić czy jesteśmy w stanie Ci pomóc:

Tel. 513 913 713
 


Żyjemy w bardzo dziwnych czasach, które sprawiają, że bardzo łatwo wpakować się z najemcą na przysłowiową "minę". Najemca wpłaci kaucję, może nawet pierwszy czynsz ...i jeżeli taki najemca nie ma stałego zatrudnienia, to mamy problem. 

Prawdą jest, że ilość mieszkań na portalach ogłoszeniowych drastycznie spadła, a ceny najmu poszły w górę. Jest to jednocześnie szansa dla właścicieli mieszkań, ale i zagrożenie. Najemcy, którzy nie dają sobie rady finansowo zmieniają mieszkania jak rękawiczki bez płacenia kilku czynszów. Tu pomieszkają 3 miesiące, tam pomieszkają 3 miesiące i wszędzie zapłacą tylko pierwszy miesiąc i kaucję, po czym się ulatniają i szukają kolejnego łatwowiernego właściciela mieszkania na wynajem.

Nie ma więc zaskoczenia, że żeby dobrze wynająć mieszkanie, to trzeba takiego najemcę zweryfikować, czy ma on stałe zatrudnienie i ile wynoszą jego dochody. Nie wystarczy już umówić pięciu chętnych do wynajęcia na jedną godzinę i wybrać tego "na ładne oczy", a tym bardziej pierwszego, który przyjdzie. Trzeba temu poświęcić więcej czasu, by później nie było problemów.

Kiedy natomiast pojawia się najwięcej problemów już po wynajęciu mieszkania? Wtedy, gdy najemca wróci z pracy do mieszkania, czyli w weekendy lub po 17:00.

W odróżnieniu od innych biur nieruchomości nie pracujemy tylko od poniedziałku do piątku, od 9:00 do 17:00 i poza tymi godzinami nie da się nic załatwić, ani tym bardziej nie jesteśmy ogólnopolską korporacją, gdzie na połączenie na infolinii czeka się 60-90 minut. 

Każde mieszkanie ma u nas dedykowanego zarządcę, do którego najemcy mogą dzwonić bezpośrednio, a nawet jeżeli nie może w danej chwili odebrać, to telefon jest przekierowywany do kolejnej wolnej osoby. Dzięki temu jesteśmy w stanie bardzo szybko reagować na awarie, np. lejąca się woda w łazience, która zalewa sąsiada. 

Po pierwsze może to zaoszczędzić wielu kosztownych zniszczeń, a po drugie najemcy czują się bezpieczniej, że mają taki kontakt i przez to nie rezygnują z wynajmu mieszkania przy pierwszej nadarzającej się awarii, a to znowu wpływa dodatnio na rzadkie rotacje najemców, mniej pustostanów i większą rentowność z najmu.

Wewnątrz firmy korzystamy z wielu nowoczesnych narzędzi Internetowych dzięki czemu przepływ informacji pomiędzy pracownikami jest szybki i pełny, a to powoduje szereg usprawnień w różnych obszarach, m.in. przyjmowaniu zgłoszeń od najemców, przebiegu realizacji tych zgłoszeń, wystawianiu ogłoszeń, prezentacji mieszkań, przygotowywaniu mieszkań od najmu, rozliczeniach za rachunki, przekazywaniu ważnych informacji do właścicieli mieszkań itp.

Nie unikamy trudnych tematów i nie zakopujemy głowy w piasek, gdy pojawiają się problemy. Bardzo często trafiają do nas właściciele mieszkań, którzy wcześniej korzystali z usług zarządzania najmem w innych biurach i zwracają się do nas z prośbą o pomoc. Kiedy wszystko był najemca i płacił, to wszystko się jakoś kręciło. 

Natomiast kiedy zaczęły się pojawiać różne problemy - najemca przestał płacić, zdewastował mieszkanie, nie można było znaleźć najemcy, przyszły ogromne rachunki za media, a poprzedniego najemcy już dawno nie było, to zdarza się, że poprzednie biuro nieruchomości zrywało umowę o zarządzanie albo przestali odbierać telefony i odpowiadać na e-maile.

 

Kiedy wszystko było dobrze to pobierali pieniądze, a kiedy przyszły problemy, to woleli porzucić takie mieszkanie. Odkręcanie takich sytuacji do łatwych i tanich nie należy, a tani zarządca często kosztuje dwa razy.

Samodzielne zajmowanie się wynajmem wymaga poświęcenia sporej ilości czasu, pieniędzy i zaangażowania w zorganizowanie i wykonanie wielu czynności dookoła wynajmu.

Należy przygotować mieszkanie, zrobić zdjęcia, opublikować ogłoszenia, odbierać telefony od potencjalnych najemców, umawiać się na pokazanie mieszkania, jeździć na prezentacje, podpisywać umowy, weryfikować stan mieszkania, organizować remonty, naprawy, być przygotowanym na to, że w nocy o północy najemca zgubi klucze albo zaleje sąsiada.

 

Czy jesteś gotowy, aby temu wszystkiemu podołać? 
 

Jeżeli tak, to gratulujemy i trzymamy kciuki, że wszystko pójdzie po Twojej myśli. 
 

Jeżeli nie, to bardzo cieszymy się, że jesteś na tej właśnie stronie, bo być może w najbliższym czasie wszystkie Twoje troski i zmartwienia związane z wynajmem będą tylko wspomnieniem, a za chwilę odkryjesz nowy rozdział w życiu, jak bycie właścicielem nieruchomości może być łatwe, zyskowne i przyjemne.

Zapraszam do zapoznania się z ofertą zarządzania najmem: 
Pobierz Ofertę PDF Zarządzania Najmem

 

Zarządzanie najmem można podzielić na kilka etapów:

1. Zaplanowanie wynajmu

Łatwiej jest podjąć decyzję w sprawie wynajmu, kiedy wiadomo, czy jest ono tylko na wynajem, czy mieszkanie będzie za jakiś czas wystawione na sprzedaż lub czy w przyszłości będzie dla dzieci.

3. Wyprowadzka najemców

Jeżeli mieszkanie jest wynajęte, a najemcy nie płacą czynszu lub niszczą mieszkanie, dokładamy wszelkich starań, aby uciążliwy najemca jak najszybciej się wprowadził.

5. Ponowny wynajem

Po odświeżeniu mieszkania robimy nowe zdjęcia, przygotowujemy ogłoszenia, szukamy najemców, prowadzimy selekcję i podpisujemy dobrze przygotowane umowy, które zabezpieczają właściciela. 

7. Obsługa zgłoszeń od najemców

Przyjmujemy zgłoszenia o awariach oraz rozwiązujemy te problemy. Ustalamy po czyjej stronie powinien być naprawy oraz podejmujemy decyzje w imieniu właściciela do kwoty 500zł.

2. Analiza mieszkania

Przygotowujemy analizę, ile mieszkanie może przynosić właścicielowi zysku oraz dajemy rekomendację jakie nakłady warto ponieść, aby zwiększyć dochód, a także jakich stanowczo unikać.

4. Przygotowanie mieszkania

W oparciu o wcześniejsze ustalenia przygotowujemy mieszkanie do najmu, odświeżamy mieszkanie, kupujemy meble i uzupełniamy o niezbędne wyposażenie.

6. Bieżące rozliczanie mediów

Pobieramy czynsze, których jedną częścią jest czynsz dla właściciela, a drugą zaliczka na media, z której opłacamy rachunki. Kiedy rachunki za media są wyższe niż zaliczki, to koszt ten ponoszą najemcy.

Osoby z działu Zarządzania Najmem

Agnieszka Rapior

(+48) 537 538 537

Agnieszka Janocha

(+48) 534 634 534

Co mówią o nas nasi klienci

opinie
Nowoczesny salon
Avatar 104

Kinga Dudek - Masłowska

Razem z Mężem bardzo polecamy tę firmę, w szczególności Panie Paulinę i Karolinę. Bardzo indywidualne podejście do klienta, dbają o zadowolenie klientów i ich potrzeb. Zauważyliśmy mocne zaangażowanie. Pani Paulina reaguje na zgłoszenia w trybie błyskawicznym. 
PS. A nowy odkurzacz jest MEGA!

bottom of page